Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Prof. Dr. Vedat Işıkhan: “2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgemizle Daha Güçlü ve Sürdürülebilir Bir Vizyon Ortaya Koyuyoruz”

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Prof. Dr. Vedat Işıkhan, Bakanlıkta düzenlenen 30’uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısı’na başkanlık ederek 2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgesi hazırlıklarını değerlendirdi. Toplantıda iş sağlığı ve güvenliği kültürünün yaygınlaştırılması, çalışma ortamlarının iyileştirilmesi ve kurumsal yapının güçlendirilmesine yönelik hedefler ele alınırken, yeni döneme ilişkin yol haritasının ana başlıkları paylaşıldı.

Haz 26, 2026 - 08:28
 0  1
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Prof. Dr. Vedat Işıkhan: “2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgemizle Daha Güçlü ve Sürdürülebilir Bir Vizyon Ortaya Koyuyoruz”

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Prof. Dr. Vedat Işıkhan, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Reşat Moralı Toplantı Salonu’nda gerçekleştirilen 30’uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısına başkanlık etti. Toplantının ana gündemini, 2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgesi hazırlıkları oluşturdu.

“İş Sağlığı ve Güvenliği Alanında Çok Önemli Reformlar Gerçekleştirdik”

Toplantıda konuşan Bakan Işıkhan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde son 24 yılda çalışma hayatının birçok alanında olduğu gibi iş sağlığı ve güvenliği alanında da önemli reformların hayata geçirildiğini belirtti. Işıkhan, “Mevzuat altyapımızı güçlendirdik. Denetim kapasitemizi artırdık. İş sağlığı ve güvenliği profesyonelinin sayısını artırdık. İşverenlerimizin ve çalışanlarımızın farkındalığını geliştirmeye yönelik kapsamlı çalışmalar yürüttük. 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile ülkemiz bu alanda tarihinin en kapsamlı dönüşümlerinden birini gerçekleştirmiştir.” ifadelerini kullandı.

“Daha Güçlü, Daha Bütüncül ve Daha Sürdürülebilir Bir Vizyon Ortaya Koyuyoruz”

Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi’nin Türkiye’de sosyal diyaloğun en önemli platformlarından biri olduğunu vurgulayan Bakan Işıkhan, “Bugün gerçekleştirdiğimiz 30’uncu toplantımızın en önemli gündem maddelerinden biri 2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgemizdir. Geçmiş dönemlerde hazırlanan politika belgeleriyle önemli kazanımlar elde ettik. Bugün ise yeni ihtiyaçları ve yeni çalışma biçimlerini dikkate alan daha güçlü, daha bütüncül ve daha sürdürülebilir bir vizyon ortaya koyuyoruz.” dedi. Işıkhan, yeni politika belgesinin temel amacının sağlıklı ve güvenli çalışma anlayışını Türkiye’nin tüm çalışma hayatında daha ileri seviyeye taşımak olduğunu ifade etti.

“Politika Belgemiz Dört Temel Öncelik Alanı Üzerine İnşa Edildi”

Bakan Işıkhan, yeni politika belgesinin dört temel öncelik üzerine kurgulandığını belirterek, “Birincisi iş sağlığı ve güvenliği kültürünün ülke genelinde içselleştirilmesidir. İkincisi iş sağlığı ve güvenliği sisteminin ana bileşenlerinin geliştirilmesidir. Üçüncüsü çalışma ortamlarının iyileştirilmesidir. Dördüncüsü ise kurumsal yapılanmanın güçlendirilmesidir.” açıklamasında bulundu.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI

Tepkiniz Nedir?

Beğen Beğen 0
Beğenmiyorum Beğenmiyorum 0
Aşk Aşk 0
Komik Komik 0
Öfkeli Öfkeli 0
Üzgün Üzgün 0
Vay Vay 0