Elazığ Valiliği Gölardı Köyü’ndeki mera işgalleri ve kaçak yapılarla ilgili işlemlerin sürdüğünü açıkladı

Elazığ Valiliği, Merkez Gölardı Köyü’nde mera alanlarının işgal edildiğine yönelik haberler üzerine yapılan incelemelerde 2013-2026 yılları arasında 88 parsel hakkında işlem tesis edildiğini bildirdi. Mera ve ortak kullanım alanlarına müdahale eden kişiler hakkında idari işlemler uygulanırken, Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulduğu, kaçak yapılar için ise toplam 5,7 milyon lirayı aşan idari para cezası kesildiği açıklandı.

Haz 23, 2026 - 12:08
 0  1
Elazığ Valiliği Gölardı Köyü’ndeki mera işgalleri ve kaçak yapılarla ilgili işlemlerin sürdüğünü açıkladı

Parsel Hakkında İşlem Yapıldı

Valilik açıklamasında, Gölardı Köyü’nde 2013-2026 yılları arasında 3091 sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanun kapsamında toplam 88 parsel hakkında işlem tesis edildiği bildirildi.

Açıklamada, mera, yol ve köy ortak kullanım alanlarına müdahalede bulunan kişiler hakkında gerekli idari işlemlerin uygulandığı belirtilerek, “Söz konusu parsellerden mera, yol ve köy ortak kullanım alanlarına müdahalede bulunan kişiler hakkında Valiliğimizce gerekli idari işlemler uygulanmış, ayrıca Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulmuştur.” ifadelerine yer verildi.

5 Parselle İlgili İncelemeler Sürüyor

Valilik, halen 5 parselde mera alanlarına müdahale edildiğine yönelik şikâyetler bulunduğunu belirterek, bu alanlarla ilgili 3091 sayılı Kanun kapsamında inceleme ve işlemlerin sürdüğünü açıkladı.

Açıklamada, “Hâlen 5 parselde mera alanlarına müdahale edildiğine yönelik şikâyetler kapsamında 3091 sayılı Kanun çerçevesindeki inceleme ve işlemler titizlikle sürdürülmektedir.” denildi.

Kaçak Yapılara 5,7 Milyon Lirayı Aşan Ceza

İl Özel İdaresi tarafından 2026 yılı içerisinde 5 ayrı parselde kaçak yapı tespit edildiği belirtilen açıklamada, ilgili yapılar için tutanak düzenlendiği ve mevzuat hükümleri doğrultusunda toplam 5 milyon 777 bin 134 lira 52 kuruş idari para cezası uygulandığı kaydedildi.

Valilik açıklamasında, “Cezaların tebliğinin ardından yapı sahiplerine, mevzuat gereğince yapı ruhsatı almaları için bir aylık süre tanınmıştır.” ifadeleri kullanıldı.

Verilen süre içerisinde ruhsat alınmaması üzerine söz konusu kaçak yapıların tamamı hakkında İl Encümeni tarafından yıkım kararı alındığı belirtilerek, kararların yapı sahiplerine ve ilgili Tapu Müdürlüğüne bildirildiği aktarıldı.

“Mücadelemiz Tavizsiz Şekilde Devam Edecek”

Elazığ Valiliği, mera, yaylak, kışlak, yol ve diğer kamu taşınmazlarının korunmasına yönelik çalışmaların il genelinde kararlılıkla sürdürüldüğünü vurguladı.

Açıklamada, “Devletimizin hüküm ve tasarrufu altında bulunan mera, yaylak, kışlak, yol ve diğer kamu taşınmazlarının korunması konusunda ilimiz genelinde kararlılıkla çalışmalar yürütülmekte olup, bu alanlara yönelik her türlü işgal ve kaçak yapılaşmaya karşı mücadelemiz tavizsiz şekilde devam edecektir.” denildi.

Valilik ayrıca köy muhtarlarına çağrıda bulunarak, “Köy muhtarlarımızın, sorumluluk alanlarında meydana gelebilecek kaçak yapılaşmaları ve kamu taşınmazlarına yönelik müdahaleleri gecikmeksizin güvenlik birimlerine veya Valiliğimize bildirmeleri büyük önem taşımaktadır.” açıklamasını yaptı.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI

Tepkiniz Nedir?

Beğen Beğen 0
Beğenmiyorum Beğenmiyorum 0
Aşk Aşk 0
Komik Komik 0
Öfkeli Öfkeli 0
Üzgün Üzgün 0
Vay Vay 0